Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Interaction Design of Mobile Apps for Chinese Early Education

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Based on the current status of children’s abundant exposure to mobile devices and the massive using apps as early education method in our daily life, this research explores the relationship between preschool children’s cognitive characteristics and styles and interaction design of early education applications, with different qualitative research methods, to evaluate the interaction design for some representative apps. And then guidelines for the interaction design of mobile apps for early Chinese education is proposed and evaluated. This research aims to supply a reference for interaction design for early education apps, hoping that better and appropriate early education apps for children will be provided in the future.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Peng, D., Zhang, B.: Cognitive Psychology, Zhejiang Education Express (2004) Peng, D., Zhang, B.: Cognitive Psychology, Zhejiang Education Express (2004)
2.
Zurück zum Zitat Rayner, S., Riding, R.: Towards a categorization of cognitive styles and learning styles. J. Educ. Psychol. 17(1–2), 5–27 (1997)CrossRef Rayner, S., Riding, R.: Towards a categorization of cognitive styles and learning styles. J. Educ. Psychol. 17(1–2), 5–27 (1997)CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Haugland, S.: The best developmental software for young children. Early Childhood Educ. J. 25(4), 247–254 (1998)CrossRef Haugland, S.: The best developmental software for young children. Early Childhood Educ. J. 25(4), 247–254 (1998)CrossRef
Metadaten
Titel
The Interaction Design of Mobile Apps for Chinese Early Education
verfasst von
Qiong Peng
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-58637-3_23