Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Role of Competition in the Service Encounter: The Loyal Consumer Perspective

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

A loyal customer is regarded as a type of competitive asset (Dekimpe et al. 1997) and paves the way to achieve a sustainable competitive advantage for an organisation (Gummesson 2008). However, the changes in competitive situations and actions taken by competitors make the challenge of retaining existing customers difficult to take (Grönroos 2009). Past studies suggest that the performance of frontline employees is critical to retain customers (Grönroos 1984; Bove and Johnson 2009) and customer perceptions of value created in ongoing relationship makes certain impact on business performance (Slater and Narver 1994; Ravald and Grönroos 1996). This highlights the necessary of examining the issue on customer loyalty from a value perspective and by taking market competition into consideration. Therefore, this study aims at providing an insight into the role of competition in the relationship between the employee’s efforts at delivering customer value and the achievement of customer loyalty. Since the success of interaction between employees and customers can depend on the subjective experience of customers’ perceived value in marketing activities (Ravald and Grönroos 1996), an understanding of the proposed relationships from the loyal customer perspective is salient.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Role of Competition in the Service Encounter: The Loyal Consumer Perspective
verfasst von
Shu-Ching Chen
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_53