Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Role of Online Social Interaction in the Recommendation of a Brand Community

verfasst von : Cleopatra Veloutsou, Georgia Maria Arvaniti

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In the last 15 years it has been established that consumers willingly look for others likeminded individuals and they are seeking for interaction around activities or objects that they are passionate about. They are forming communities that are focusing in this activity or object and they enjoy interacting having as common ground the activity or object of interest (Koh and Kim 2004). The activities can vary and they include the support of branded services (i.e. Carlson et al. 2008) or goods (i.e. Algesheimer et al. 2005; Bagozzi and Dholakia 2006; Matzler et al. 2011; Marzocchi et al. 2013). It is acknowledged that in these occasions brands can act as agents for development or relationships both the brand itself but also with other likeminded individuals (Veloutsou 1999).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Role of Online Social Interaction in the Recommendation of a Brand Community
verfasst von
Cleopatra Veloutsou
Georgia Maria Arvaniti
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_201