Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Value Concept Over Time And In The Perception Of Brazilian Management Students

verfasst von : Flávio Régio Brambilla

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The Value concept evolves over time. Many faces are attributed to this important notion on the business context in general and in the specific Marketing strategy and thinking. For example, in the co-creation context, studied in a Marketing perspective by pioneer authors as Vargo and Lusch (2004) and Prahalad and Ramaswamy (2004), the notion of value is central as an effect of adequate practices of co-creation (the premise of co-creation of value). The notion can be general, as a social value, or as mentioned by Prahalad and Ramaswamy (2003) related to a timely determined value in the lens of a customer experiencing a service. Value conceptualization changes and evolves over time as the entire business scenario.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Value Concept Over Time And In The Perception Of Brazilian Management Students
verfasst von
Flávio Régio Brambilla
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_92