Skip to main content
main-content

Über dieses Buch

Tribal branding allows marketers to benefit from greatly enhanced levels of consumer devotion to brands. Richardson incorporates the approach of ethno-marketing to expertly explain the opportunities for marketing and branding professionals to co-create brands with, and develop new ways of marketing to, tribal groups and brand communities.

Inhaltsverzeichnis

Frontmatter

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

1. Tribes, Tribal Marketing, and Tribal Branding

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

2. What Is Tribal Marketing, and Why Hasn't It Been More Widely Implemented?

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

3. Tribal Origins and Idiosyncrasies – Why Brand Tribes Form and Why They Need to See Themselves as Unique

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

4. Understanding Tribal Dynamics: Beginning to Engage with the Art of Ethno-Marketing

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

5. Collecting Tribal Data

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

6. Interpreting Tribal Data: Analysing Ethnographic Data and Using It to Build and Maintain Tribal Brands

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. Meet the Tribes

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Towards an Ethics of Tribal Marketing

Brendan Richardson

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

9. Tribes and Tribal Branding – Where Do We Go from Here?

Brendan Richardson

Backmatter

Weitere Informationen

Premium Partner

Stellmach & BröckersBBL | Bernsau BrockdorffMaturus Finance GmbHPlutahww hermann wienberg wilhelm

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Zwei Fallstudien zu begleitetem Wissenstransfer im Outsourcing: Implikationen für die Praxis

Dieses ausgewählte Buchkapitel beschreibt ausführlich einen erfolgreichen und einen gescheiterten Wissenstransfer. In beiden Fällen sollte ein Softwareingenieur in einen neuen, komplexen Tätigkeitsbereich eingearbeitet werden. Erfahren Sie, wie die Wissensempfänger Handlungsfähigkeit erworben haben, welche Herausforderungen dabei auftraten und wie die Begleitung des Wissenstransfers half, mit diesen Herausforderungen umzugehen. Profitieren Sie von einer Reihe von praktischen Empfehlungen für Wissenstransfer in komplexen Tätigkeitsbereichen. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise