Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Understanding Ethical Consumers: A New Approach Towards Modeling Ethical Consumer Behaviours

verfasst von : Papaoikonomou Eleni, Nicholas G. Paparoidamis, Ruben Chumpitaz

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In recent years a greater shift of market power towards consumers is observed and consumers are referred to as “the new counterbalancing force to capitalists” (Murphy & Bendell, 2001). In this context, individuals may take consumer decisions evaluating different dimensions of the augmented product offering, including its ethical features (Brinkmann & Peattie, 2008). This has led to the gradual consolidation of the ethical consumers that express ethical concerns about issues such as environmental degradation and sweatshops in Third World countries through their consumer decisions.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Understanding Ethical Consumers: A New Approach Towards Modeling Ethical Consumer Behaviours
verfasst von
Papaoikonomou Eleni
Nicholas G. Paparoidamis
Ruben Chumpitaz
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_72