Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

10. Use of Computer Game as an Element of Social Campaign Focusing Attention on Reliability of Information in the Internet

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The chapter presents an example of analysis of the game created for the purpose of social campaign, taking into consideration its playability and impact of the message included in the game. Methods of cognitive neuroscience were used for the analysis. The recording included what the player was looking at, the GSR signal and EEG, on the basis of which the Memorization Index was calculated. It allowed to specify, which parts of the game were boring, as well as what parts of the message in the game might have been remembered by the player.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Hyman P (2007) Burger King has it their way with advergame sales. Hollywood Report Hyman P (2007) Burger King has it their way with advergame sales. Hollywood Report
Zurück zum Zitat Ipsos (2014) #jestemgraczem. Ipsos, Polska Ipsos (2014) #jestemgraczem. Ipsos, Polska
Zurück zum Zitat Jorgensen AH (2009) Context and driving forces in the development of the early computer game Nimbi. IEEE Ann Hist Comput 31:44–53CrossRef Jorgensen AH (2009) Context and driving forces in the development of the early computer game Nimbi. IEEE Ann Hist Comput 31:44–53CrossRef
Zurück zum Zitat Vecchiato G, Maglione AG, Cherubino P et al (2014) Neurophysiological tools to investigate consumer’s gender differences during the observation of TV commercials, computational and mathematical methods in medicine. Comput Math Methods Med, 1–12 Vecchiato G, Maglione AG, Cherubino P et al (2014) Neurophysiological tools to investigate consumer’s gender differences during the observation of TV commercials, computational and mathematical methods in medicine. Comput Math Methods Med, 1–12
Metadaten
Titel
Use of Computer Game as an Element of Social Campaign Focusing Attention on Reliability of Information in the Internet
verfasst von
Mariusz Borawski
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-99187-0_10

Premium Partner