Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

When The Whole World is Listening – An Exploratory Investigation of Individual Complaints on Social Media Platforms

verfasst von : Prof. Dr. Jens Hogreve, Tönnjes Eller, Nikola Firmhofer

Erschienen in: Dienstleistungsmanagement und Social Media

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Social media offer consumers a public stage to voice their dissatisfaction to a global audience. Negative service experiences can therefore go viral in the twinkling of an eye. Hence, they can seriously damage a company’s reputation (States 2009). Consumers use social media platforms with little or no physical and mental costs to interact with firms and talk about companies with other users on a daily basis (Fischer/Langner 2008; van Noort/Willemsen 2012). Due to the increasing prevalence of fast Internet access, smartphones, and the public nature of communication in the social web, conversations can occur beyond geographic constraints (Kane et al. 2009; Boyd et al. 2010).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
When The Whole World is Listening – An Exploratory Investigation of Individual Complaints on Social Media Platforms
verfasst von
Prof. Dr. Jens Hogreve
Tönnjes Eller
Nikola Firmhofer
Copyright-Jahr
2013
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-01248-9_23

Premium Partner