Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Where/How Does Marketing Fit? What Is Marketing’s Place in the Firm and Within the Family of Business Disciplines?

verfasst von : Terry Clark, O. C. Ferrell, Michael Hartline, Jagdish Sheth, David Stewart

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In the early 1980s, the Academy of Management Review commissioned a set of articles to assess the contributions of various business disciplines to strategic management. These assessments included evaluations of contributions from industrial organization (Porter 1981), administrative behavior (Jemison 1981), and marketing (Biggadike 1981). Biggadike’s conclusions, judged marketing to be theoretically thin, giving him little hope for change in the future.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Where/How Does Marketing Fit? What Is Marketing’s Place in the Firm and Within the Family of Business Disciplines?
verfasst von
Terry Clark
O. C. Ferrell
Michael Hartline
Jagdish Sheth
David Stewart
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_63