Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Motion and Haptic System for Immersive Games

verfasst von : Sang-Youn Kim, Dong-Soo Choi, Kyeong-Jin Jeon

Erschienen in: Ubiquitous Information Technologies and Applications

Verlag: Springer Netherlands

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper presents a motion and haptic feedback game prototype where a user can be provided the same sensation as if he/she rides a real horse and shoots a rifle on the horse. In the proposed system, we measure the user’s motion and use the measured motion for natural interaction with virtual objects. To simulate the behavior of horse riding, we create the horse’s motion with cylinders, solenoid valves, and electric motors. We conduct an experiment in order to investigate whether the proposed prototype increases a sense of reality. To evaluate the proposed system, nine persons experience two kinds of game; one with motion feedback, and the other without motion feedback. The experimental result shows that the sense of reality of the proposed platform is better than that of the conventional platform.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
5.
Zurück zum Zitat Morris, D., Neel, J., Salisbury, K.: Haptic battle pong: high-degree of-freedom haptics in a multiplayer gaming environment. Experimental Gameplay Workshop, GDC (2004) Morris, D., Neel, J., Salisbury, K.: Haptic battle pong: high-degree of-freedom haptics in a multiplayer gaming environment. Experimental Gameplay Workshop, GDC (2004)
6.
Zurück zum Zitat Faust, M., Yoo, Y.-H.: Haptic feedback in pervasive games. In: 3rd international workshop on pervasive gaming applications (PerGames) (2006) Faust, M., Yoo, Y.-H.: Haptic feedback in pervasive games. In: 3rd international workshop on pervasive gaming applications (PerGames) (2006)
7.
Zurück zum Zitat Andrews, S., Mora, J., Lang, J., Lee, W.S.: HaptiCast: a physically-based 3D game with haptic feedback. Proceedings of FuturePlay (2006) Andrews, S., Mora, J., Lang, J., Lee, W.S.: HaptiCast: a physically-based 3D game with haptic feedback. Proceedings of FuturePlay (2006)
Metadaten
Titel
A Motion and Haptic System for Immersive Games
verfasst von
Sang-Youn Kim
Dong-Soo Choi
Kyeong-Jin Jeon
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Netherlands
DOI
https://doi.org/10.1007/978-94-007-5857-5_98

Neuer Inhalt