Skip to main content

2007 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Multi-trait Multi-method Validity Test of Partworth Estimates

verfasst von : Wagner Kamakura, Muammer Ozer

Erschienen in: Conjoint Measurement

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Conjoint analysis has already been widely accepted by marketing researchers as a popular instrument for the measurement of consumer preferences. Typical applications of conjoint analysis include new product design based on the relationship between product features and predicted choice behavior, benefit segmentation based on attribute preferences, etc. The popularity of conjoint analysis among marketing researchers hinges on the belief that it produces valid measurements of consumer preferences for the features of a product or service, and that it provides accurate predictions of choice behavior.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Multi-trait Multi-method Validity Test of Partworth Estimates
verfasst von
Wagner Kamakura
Muammer Ozer
Copyright-Jahr
2007
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-71404-0_9