Skip to main content

2005 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Research to Increase Users’ Satisfaction and Loyalty Based on the Customer Satisfaction Index: A Case Study on the National Taichung Institute of Technology’s Library

verfasst von : Tung-Shou Chen, Rong-Chang Chen, Tsui-Yun Chang

Erschienen in: Digital Libraries: International Collaboration and Cross-Fertilization

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

A good library can make significant contributions to library users. These users are likely to return to the library again and again where service is excellent and materials are accessible easily. The research purpose for this paper is to adopt the European Customer Satisfaction Index (ECSI) on a survey performed on library users to measure users’ satisfaction and loyalty factors. A questionnaire is designed to integrate measurement into the library’s management system for visual analysis of what users expect from the library. Results from the survey show that users expect more improvement in the “library environment” and “collections of printed publications” section. Conclusions from the study, we were able to make the following suggestions to satisfy users’ expectations: (1) increase seating areas for readers, (2) increase collections of printed publications and periodicals to meet readers’ demands, and (3) increase the number of duplications on popular literatures.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Research to Increase Users’ Satisfaction and Loyalty Based on the Customer Satisfaction Index: A Case Study on the National Taichung Institute of Technology’s Library
verfasst von
Tung-Shou Chen
Rong-Chang Chen
Tsui-Yun Chang
Copyright-Jahr
2005
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-30544-6_66

Neuer Inhalt