Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Solution of the Mastermind Board Game in Scratch Suitable for Algorithmic Thinking Development

verfasst von : Tomas Hornik, Petr Coufal, Michal Musilek, Stepan Hubalovsky

Erschienen in: Applied Physics, System Science and Computers II

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The article is a case study of a specific problem - popular board game Mastermind and its solution in Scratch, visual online programming language. Emphasis is put on the educational perspective both in the logic behind the solution itself and on the way the problem can be presented to elementary school pupils. The article is focused on logical explanation of the solution and on work with several specific programming elements, like IF-ELSE conditions, data structures and simple bug hunting feature. The difficulty is suitable for elementary school pupils as a complex task meant for superior individuals or a group of pupils. It was successfully tested as a small scale preliminary study conducted on pupils aged between 11 and 14 at an extracurricular group.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Musílek, M.: Kapitoly z dějin informatiky. Gaudeamus, Hradec Kralove (2011). ISBN: 978-80-7435-129-7 Musílek, M.: Kapitoly z dějin informatiky. Gaudeamus, Hradec Kralove (2011). ISBN: 978-80-7435-129-7
3.
Zurück zum Zitat Stuckman, J., Zhang, G.Q.: Mastermind is NP-Complete (2006) Stuckman, J., Zhang, G.Q.: Mastermind is NP-Complete (2006)
4.
Zurück zum Zitat Goodritch, M.T.: On the algorithmic complexity of the Mastermind game with black-peg results. Inf. Process. Lett. 109, 675–678 (2009)MathSciNetCrossRef Goodritch, M.T.: On the algorithmic complexity of the Mastermind game with black-peg results. Inf. Process. Lett. 109, 675–678 (2009)MathSciNetCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Temporel, A., Kovacs, T.: A heuristic hill climbing algorithm for Mastermind. In: Proceedings of the 2003 UK Workshop on Computational Intelligence, UKCI 2003, Bristol, United Kingdom, pp. 189–196 (2003) Temporel, A., Kovacs, T.: A heuristic hill climbing algorithm for Mastermind. In: Proceedings of the 2003 UK Workshop on Computational Intelligence, UKCI 2003, Bristol, United Kingdom, pp. 189–196 (2003)
6.
Zurück zum Zitat Kohoutek, R.: Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. In: Pedagogická orientace 2008, vol. 18, no. 3, pp. 3–22 (2008). ISSN: 1805-9511 Kohoutek, R.: Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. In: Pedagogická orientace 2008, vol. 18, no. 3, pp. 3–22 (2008). ISSN: 1805-9511
7.
Zurück zum Zitat Rossing, J.P., Miller, W.M., Cecil, A.K., Stamper, S.E.: iLearning: the future of higher education? Student perceptions on learning with mobile tablets. J. Scholarsh. Teach. Learn. 12(2), 1–26 (2012). ISSN: 1527-9316 Rossing, J.P., Miller, W.M., Cecil, A.K., Stamper, S.E.: iLearning: the future of higher education? Student perceptions on learning with mobile tablets. J. Scholarsh. Teach. Learn. 12(2), 1–26 (2012). ISSN: 1527-9316
11.
Zurück zum Zitat Milková, E., Petránek, K.: Programming courses reflecting students’ aptitude testing and implementing learning style preferences research results. Int. J. Math. Comput. Simul. 10, 218–225 (2016). ISSN: 2074-1316 Milková, E., Petránek, K.: Programming courses reflecting students’ aptitude testing and implementing learning style preferences research results. Int. J. Math. Comput. Simul. 10, 218–225 (2016). ISSN: 2074-1316
Metadaten
Titel
A Solution of the Mastermind Board Game in Scratch Suitable for Algorithmic Thinking Development
verfasst von
Tomas Hornik
Petr Coufal
Michal Musilek
Stepan Hubalovsky
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-75605-9_14

Neuer Inhalt