Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Study of Consumer Decision Delegation in Financial Services: Approaches and Implications

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Extant literature covering consumer decision making is concerned in the main with situations where consumers make decisions on their own initiative following information search and evaluation of alternatives. However, an alternative perspective posits that consumers in some cases delegate the responsibility for making a decision to a third party, engaging in what Aggarwal and Mazumdar (2008) termed “decision delegation.” The same phenomenon has also been referred to in the literature as “choice delegation” (Broniarczyk and Griffin 2014). The existence of decision delegation strategies has been shown by a number of studies (Chhabra and Olshavsky 1985). Broniarczyk and Griffin (2014) argue that decision delegation can alleviate the stressful emotions connected with making a decision and minimize the need for cognitive trade-offs and mental effort.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Study of Consumer Decision Delegation in Financial Services: Approaches and Implications
verfasst von
James Devlin
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_21