Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Academicians’ and Practitioners’ Views of Marketing Students’ Required Knowledge and Skills: A Structured Abstract

verfasst von : Laurie A Babin, Tara Burnthorne Lopez, Elizabeth K. LaFleur

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

What specifically should students know and be able to do after completing a degree in marketing? It seems to be a simple question, but there is not simple answer. This research asked academicians and practitioners this very question and to compare how each value specific marketing concepts and skills. Responses revealed several topics of agreement, but also several areas of disagreement regarding the importance of a specific concept or skill.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Academicians’ and Practitioners’ Views of Marketing Students’ Required Knowledge and Skills: A Structured Abstract
verfasst von
Laurie A Babin
Tara Burnthorne Lopez
Elizabeth K. LaFleur
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_109