Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Analysis of Discriminating Criteria as a Consequence of Consumer Involvement With a Financial Service Decision

verfasst von : Joseph J. Belonax Jr., Lowell E. Crow

Erschienen in: Proceedings of the 1986 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Although considerable progress has been made by consumer researchers in understanding the role of involvement in decision making, their scope of interest has been confined largely to the study of product and message involvement. In an effort to broaden the scope of interest, this paper focuses on service involvement. An empirical study is presented that identifies which criteria are the most discriminating as a consequence of varying levels of consumer involvement with a financial service decision.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Analysis of Discriminating Criteria as a Consequence of Consumer Involvement With a Financial Service Decision
verfasst von
Joseph J. Belonax Jr.
Lowell E. Crow
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11101-8_14