Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Application of the Analytical Hierarchy Model in Consumer Behavior

verfasst von : Nick Bahmani, Allen Khorami, Herbert Sherman

Erschienen in: Proceedings of the 1985 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The purpose of this paper is to present a set of factors that contribute to consumer patronage of a type of supermarket based on the Analytical Hierarchy Process. This model employs pairwise comparisons using the subjective scale developed by Saaty for analyzing hierarchies in general. The AHP is one of several methods which can be used by decision makers to make decisions in a dynamic complex environment. This approach is illustrated in an application to the prediction of consumer behavior in terms of their selection of the type of grocery store in which to shop. (A food store, a multifaceted supermarket, and a convenience mart.)

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Application of the Analytical Hierarchy Model in Consumer Behavior
verfasst von
Nick Bahmani
Allen Khorami
Herbert Sherman
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16943-9_86