Skip to main content

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

Antecedents of Attributions in an Educational Game for Social Learning: Who’s to Blame?

verfasst von : Amy Ogan, Vincent Aleven, Julia Kim, Christopher Jones

Erschienen in: Online Communities and Social Computing

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Games are increasingly being used as educational tools, in part because they are presumed to enhance student motivation. We look at student motivation in games from the viewpoint of attribution theory, which predicts more learning by students who make attributions along certain dimensions, and thus may provide a way of examining this claim in more detail. We studied 13 students as they played a game designed to teach negotiation skills in a cultural context. Students’ overall attributional style was surveyed, as well as their achievement attributions following each meeting with a game character. Correlational results show that unexpectedly, students’ attributional style does not predict in-game attributions. However, characteristics such as gender, negotiation expertise, and frequency of game play are significantly correlated with particular in-game attributions. Because attributions have been show to be causally related to learning, with further study, such results might be used to positively influence educational game design.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Antecedents of Attributions in an Educational Game for Social Learning: Who’s to Blame?
verfasst von
Amy Ogan
Vincent Aleven
Julia Kim
Christopher Jones
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-02774-1_64

Premium Partner