Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Antecedents to Immigrants’ Consumer Ethnocentrism: The Case of Russian Immigrants to Israel

verfasst von : Dalia Velan, Aviv Shoham, Ayalla Ruvio

Erschienen in: Marketing in Transition: Scarcity, Globalism, & Sustainability

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

As immigration has become a growing worldwide phenomenon, the notion of migrant ethnicity is attracting growing interest in social sciences research. In marketing, scholars have studied if and how ethnicity influences consumer behavior. Ogdan’s (2004) comprehensive review supported the influence of culture and acculturation on consumers’ purchase decisions through

ethnic identity, acculturation

into the host culture,

culture conflict, marginalization, ethnocentrism

, and

consumer ethnocentrism

(CE). While studies have examined ethnocentrism and CE and their antecedents and consequences, immigrants’ CE has been under-researched. We focus on ethnocentrism and CE of Russian immigrants to Israel.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Antecedents to Immigrants’ Consumer Ethnocentrism: The Case of Russian Immigrants to Israel
verfasst von
Dalia Velan
Aviv Shoham
Ayalla Ruvio
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18687-0_35