Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Auctions

verfasst von : Gregor Berz

Erschienen in: Game Theory Bargaining and Auction Strategies

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

No doubt you are familiar with eBay. But are you also aware of quotatis. de or my-hammer.de? Individuals or even companies can announce their need for services there. Exactly as in eBay, those interested bid in an auction. However, this is a purchasing auction, that is, the winner of the auction provides a service and receives the offered price. The auctioneer1 buys this service and pays the price determined by the auction. While the auctioneer wants to get the highest price possible in a sale auction, for example, at eBay, it is exactly the opposite in a purchasing auction. The auctioneer wants to pay the lowest price possible.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Auctions
verfasst von
Gregor Berz
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137475428_3

Premium Partner