Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Augmenting Yu-Gi-Oh! Trading Card Game as Persuasive Transmedia Storytelling

verfasst von : Mizuki Sakamoto, Tatsuo Nakajima

Erschienen in: Design, User Experience, and Usability. Health, Learning, Playing, Cultural, and Cross-Cultural User Experience

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper, we present

Augmented Trading Card Game

that enhances remote trading card game play with virtual characters used in the fictional stories of popular animations and games. We show our observations about the way players use the system, realizing the game, and what their feelings and impressions about the game are. We believe the obtained results would be useful to consider how to use empathetic virtual characters and the fictional story that the characters are used in, in the real world activities for future information services. We also discuss how our approach can be extended to design a new type of transmedia storytelling by considering

Augmented Trading Card Game

as one form of transmedia storytelling. From the experiences we propose a framework for designing transmedia story telling aiming to change people’s attitude and behavior named persuasive transmedia storytelling. The framework called value-based design framework is a first step to design persuasive transmedia storytelling.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Augmenting Yu-Gi-Oh! Trading Card Game as Persuasive Transmedia Storytelling
verfasst von
Mizuki Sakamoto
Tatsuo Nakajima
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-39241-2_64

Neuer Inhalt