Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

BESIDE: Immersive System to Enhance Learning Within a Museum

verfasst von : Ryuichi Yoshida, Haruya Tamaki, Tsugunosuke Sakai, Ryohei Egusa, Machi Saito, Shinichi Kamiyama, Miki Namatame, Masanori Sugimoto, Fusako Kusunoki, Etsuji Yamaguchi, Shigenori Inagaki, Yoshiaki Takeda, Hiroshi Mizoguchi

Erschienen in: Collaboration and Technology

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

We are developing an immersive learning support system for a paleontological environment within a museum. The system measures the physical movement of a learner using a Kinect sensor and provides a sense of immersion in the paleontological environment by modifying the surroundings according to these movements. As the first stage of this project, we have developed a prototype system that enables learners to experience paleontological environments. We evaluated the operability of the system, the degree of learning support, and the sense of immersion for primary schoolchildren. This paper summarizes the current system and describes the evaluation results.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Falk, J.H., Dierking, L.D.: Museum Experience Revisited, 2nd edn. Left Coast Press, Walnut Creek (2012) Falk, J.H., Dierking, L.D.: Museum Experience Revisited, 2nd edn. Left Coast Press, Walnut Creek (2012)
2.
Zurück zum Zitat Stocklmayer, S.M., Rennie, L.J., Gilbert, J.K.: The roles of the formal and informal sectors in the provision of effective science education. Stud. Sci. Educ. 46(1), 1–44 (2010). Routledge Journals, Taylor and Francis Ltd. (2010)CrossRef Stocklmayer, S.M., Rennie, L.J., Gilbert, J.K.: The roles of the formal and informal sectors in the provision of effective science education. Stud. Sci. Educ. 46(1), 1–44 (2010). Routledge Journals, Taylor and Francis Ltd. (2010)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Adachi, T., Goseki, M., Muratsu, K., Mizoguchi, M., Namatame, M., Sugimoto, M., Kusunoki, F., Yamaguchi, E., Imagaki, I., Takeda, Y.: Human SUGOROKU: full-body interaction system for students to learn vegetation succession. In: Interaction Design and Children 2013, pp. 364–367 (2013) Adachi, T., Goseki, M., Muratsu, K., Mizoguchi, M., Namatame, M., Sugimoto, M., Kusunoki, F., Yamaguchi, E., Imagaki, I., Takeda, Y.: Human SUGOROKU: full-body interaction system for students to learn vegetation succession. In: Interaction Design and Children 2013, pp. 364–367 (2013)
4.
Zurück zum Zitat Deguchi, A., Inagaki, S., Kusunoki, F., Yamaguchi, E., Takeda, Y., Sugimoto, M.: Development and evaluation of a digital vegetation interaction game for children. In: Natkin, S., Dupire, J. (eds.) ICEC 2009. LNCS, vol. 5709, pp. 288–289. Springer, Heidelberg (2009)CrossRef Deguchi, A., Inagaki, S., Kusunoki, F., Yamaguchi, E., Takeda, Y., Sugimoto, M.: Development and evaluation of a digital vegetation interaction game for children. In: Natkin, S., Dupire, J. (eds.) ICEC 2009. LNCS, vol. 5709, pp. 288–289. Springer, Heidelberg (2009)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Shotton, J., Fitzgibbon, A., Cook, M., Sharp, T., Finocchio, M., Moore, R., Kipman, A., Blake, A.: Real-time human pose recognition in parts from a single depth image. In: 2011 IEEE International Conference on CVPR, pp. 1297–1304 (2011) Shotton, J., Fitzgibbon, A., Cook, M., Sharp, T., Finocchio, M., Moore, R., Kipman, A., Blake, A.: Real-time human pose recognition in parts from a single depth image. In: 2011 IEEE International Conference on CVPR, pp. 1297–1304 (2011)
Metadaten
Titel
BESIDE: Immersive System to Enhance Learning Within a Museum
verfasst von
Ryuichi Yoshida
Haruya Tamaki
Tsugunosuke Sakai
Ryohei Egusa
Machi Saito
Shinichi Kamiyama
Miki Namatame
Masanori Sugimoto
Fusako Kusunoki
Etsuji Yamaguchi
Shigenori Inagaki
Yoshiaki Takeda
Hiroshi Mizoguchi
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-22747-4_14

Premium Partner