Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

BlueJ as the NetBeans Plugin

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

One of the best IDE for introduction courses of object oriented programming is the BlueJ IDE. This IDE was developed with respect to needs of the absolute beginners. It offers almost everything what we need for teaching according the Architecture First methodology. However later, when the students go over to some professional IDE, they lose many of the BlueJ excellent features, especially the ability to design the program and its architecture in the interactive mode. The paper shows, how the BlueJ IDE was modified to work as fully functional plugin for NetBeans IDE and which new possibilities we obtain with it.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Bergin, J.: Fourteen pedagogical patterns. In: Proceedings of Fifth European Conference on Pattern Languages of Programs, (EuroPLoP™ 2000), Irsee (2000) Bergin, J.: Fourteen pedagogical patterns. In: Proceedings of Fifth European Conference on Pattern Languages of Programs, (EuroPLoP™ 2000), Irsee (2000)
3.
Zurück zum Zitat Bergin, J.: Pedagogical Patterns: Advice For Educators. CreateSpace Independent Publishing Platform (2012). ISBN:1-4791-7182-4 Bergin, J.: Pedagogical Patterns: Advice For Educators. CreateSpace Independent Publishing Platform (2012). ISBN:1-4791-7182-4
4.
Zurück zum Zitat Bobusky S.: Enhancing BlueJ interactive mode. Master thesis at University of Economics, Prague (2015) Bobusky S.: Enhancing BlueJ interactive mode. Master thesis at University of Economics, Prague (2015)
5.
Zurück zum Zitat Chadim M., Pecinovský R.: Kopenograms and their implementation in BlueJ. In: SDOT (2015) Chadim M., Pecinovský R.: Kopenograms and their implementation in BlueJ. In: SDOT (2015)
6.
Zurück zum Zitat Pecinovský, R.: Principles of the methodology architecture first. In: Objekty 2012 – Proceedings of the 17th International Conference on Object-Oriented Technologies, Praha (2012). ISBN:978-80-86847-63-4 Pecinovský, R.: Principles of the methodology architecture first. In: Objekty 2012 – Proceedings of the 17th International Conference on Object-Oriented Technologies, Praha (2012). ISBN:978-80-86847-63-4
8.
Zurück zum Zitat Pecinovský, R.: OOP – Learn Object Oriented Thinking and Programming. Eva & Tomas Bruckner Publishing, Czech Republic (2013). ISBN 80-904661-8-4 Pecinovský, R.: OOP – Learn Object Oriented Thinking and Programming. Eva & Tomas Bruckner Publishing, Czech Republic (2013). ISBN 80-904661-8-4
Metadaten
Titel
BlueJ as the NetBeans Plugin
verfasst von
Rudolf Pecinovský
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-46535-7_20