Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chatbot Assisted Marketing in Financial Service Industry

verfasst von : Jon T. S. Quah, Y. W. Chua

Erschienen in: Services Computing – SCC 2019

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The rise of chatbots in the finance sector is the latest disruptive force that has change the way customers interact. The adoption of Artificial Intelligence powered chatbots particularly in the banking industry has changed the face of communication interface between bank and customers. This paper explores the effectiveness of the current use of chatbot in Singapore’s banking industry. The banking sector in Singapore play a significant role in Singapore economy. It also investigates the current chatbot functionality to determine if it can meet the ever-changing expectation of customers.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Khanna, A., Pandey, B., Vashishta, K., Kalia, K., Pradeepkumar, B., Das, T.: A study of today’s A.I. through chatbots and rediscovery of machine intelligence. Int. J. u- e- Serv. Sci. Technol. 8(7), 277–284 (2015)CrossRef Khanna, A., Pandey, B., Vashishta, K., Kalia, K., Pradeepkumar, B., Das, T.: A study of today’s A.I. through chatbots and rediscovery of machine intelligence. Int. J. u- e- Serv. Sci. Technol. 8(7), 277–284 (2015)CrossRef
Zurück zum Zitat Radziwill, N.M., Benton, M.C.: Evaluating quality of chatbots and intelligent conversational agents, pp. 1–21 (2017) Radziwill, N.M., Benton, M.C.: Evaluating quality of chatbots and intelligent conversational agents, pp. 1–21 (2017)
Zurück zum Zitat Shawar, B.A.: Different measurements metrics to evaluate a chatbot system. Association for Computational Linguistics, pp. 89–96 (2007) Shawar, B.A.: Different measurements metrics to evaluate a chatbot system. Association for Computational Linguistics, pp. 89–96 (2007)
Zurück zum Zitat Kuligowska, K.: Commercial chatbot: performance evaluation, usability metrics and quality standards of embodied conversational agents. Prof. Center Bus. Res. 2, 1–16 (2015)CrossRef Kuligowska, K.: Commercial chatbot: performance evaluation, usability metrics and quality standards of embodied conversational agents. Prof. Center Bus. Res. 2, 1–16 (2015)CrossRef
Zurück zum Zitat Schueffel, P.: Taming the best: a scientific definition of fintech. J. Innov. Manag. 4(4), 32–54 (2016)CrossRef Schueffel, P.: Taming the best: a scientific definition of fintech. J. Innov. Manag. 4(4), 32–54 (2016)CrossRef
Zurück zum Zitat Oliver, R.L.: Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. McGraw-Hill (1997) Oliver, R.L.: Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. McGraw-Hill (1997)
Zurück zum Zitat Wilson, Y.C.T.: Seminar ‘Development of Chatbot Technologies and Challenges’. Center for Data Science and Analytics (2017) Wilson, Y.C.T.: Seminar ‘Development of Chatbot Technologies and Challenges’. Center for Data Science and Analytics (2017)
Metadaten
Titel
Chatbot Assisted Marketing in Financial Service Industry
verfasst von
Jon T. S. Quah
Y. W. Chua
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-23554-3_8