Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

10.12.2015 | Ausgabe 2/2017

Social Indicators Research 2/2017

Community-Level Social Capital and Household Strategies for Coping with Global Crisis in Transitional Countries

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 2/2017
Autoren:
Nazim Habibov, Elvin Afandi

Abstract

This study examines the ways in which the fabric of community-level social capital has affected the ex-post strategies of households in dealing with the 2007–2008 crisis in the transitional economies of Eastern Europe and the former Soviet Union. The data has been derived from nationally-representative surveys conducted in 28 transitional countries. The findings reveal that choices made with respect to survival strategies during the crisis were strongly dependent on community-level social capital. Higher levels of social capital within a community are associated with an increase in the utilization of active and safety net coping strategies. It was also found that most households were forced to employ depleting coping strategies, and that few households applied to safety net strategies.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2017

Social Indicators Research 2/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise