Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

52. Context of Design Innovation: Development of Practice Support in Accordance with Design Research Methodology for Enabling Creation of Value

verfasst von : Doji Samson Lokku, Deepak John Mathew

Erschienen in: Design for Tomorrow—Volume 2

Verlag: Springer Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The context of design innovation refers to harnessing human creativity for ‘creation of value’. With innovation pointing to transforming the ideas for success in the market place, it is a reasonable expectation for creativity-based design practice to enable this particular transformation. The review of design innovation literature suggests that the practice ought to be explicit with regard to ‘creation of value’. The research study looks at this scope towards developing a practice support for enabling ‘creation of value’. The literature on business model refers to the rationale behind creation of value, which may be adapted into design practice. The development of practice support adopts the various perspectives from the literature on business model and introduces the resulting approach as part of standard design phases, in order to address ‘creation of value’ explicitly. The stages in design research methodology are adhered with, while developing the practice support. An initial study with reference to the context of design startups indicates validation of the developed practice support.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Baregheh, A., Rowley, J., Sambrook, S.: Towards a multidisciplinary definition of innovation. Manage. Decis. 47(8), 1323–1339 (2009) Baregheh, A., Rowley, J., Sambrook, S.: Towards a multidisciplinary definition of innovation. Manage. Decis. 47(8), 1323–1339 (2009)
2.
Zurück zum Zitat Blessing, L.T., Chakrabarti, A.: DRM: A Design Research Methodology. Springer, London (2009)CrossRef Blessing, L.T., Chakrabarti, A.: DRM: A Design Research Methodology. Springer, London (2009)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Boztepe, S.: The notion of value and design. In: Journal of the Asian Design International Conference, Vol. 1 (2003) Boztepe, S.: The notion of value and design. In: Journal of the Asian Design International Conference, Vol. 1 (2003)
4.
Zurück zum Zitat Chesbrough, H.: Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Harvard Business Press (2006) Chesbrough, H.: Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Harvard Business Press (2006)
5.
Zurück zum Zitat Günzel, F., Holm, A.B.: One size does not fit all—understanding the front-end and back-end of business model innovation. Int. J. Innov. Manage. 17(01), 1340002 (2013)CrossRef Günzel, F., Holm, A.B.: One size does not fit all—understanding the front-end and back-end of business model innovation. Int. J. Innov. Manage. 17(01), 1340002 (2013)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Hernández, R.J., Cooper, R., Tether, B., Murphy, E.: Design, the language of innovation: A review of the design studies literature. She Ji: J. Des. Econ. Innov. 4(3), 249–274 (2018) Hernández, R.J., Cooper, R., Tether, B., Murphy, E.: Design, the language of innovation: A review of the design studies literature. She Ji: J. Des. Econ. Innov. 4(3), 249–274 (2018)
7.
Zurück zum Zitat Heskett, J.: Creating economic value by design. Int. J. Des. 3(1), 71–84 (2008) Heskett, J.: Creating economic value by design. Int. J. Des. 3(1), 71–84 (2008)
8.
Zurück zum Zitat Heskett, J.: Design and the Creation of Value. Bloomsbury Publishing (2017) Heskett, J.: Design and the Creation of Value. Bloomsbury Publishing (2017)
9.
Zurück zum Zitat Hobday, M., Boddington, A., Grantham, A.: An innovation perspective on design: Part 1. Des. Issues 27(4), 5–15 (2011)CrossRef Hobday, M., Boddington, A., Grantham, A.: An innovation perspective on design: Part 1. Des. Issues 27(4), 5–15 (2011)CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Hobday, M., Boddington, A., Grantham, A.: An innovation perspective on design: Part 2. Des. Issues 28(1), 18–29 (2012)CrossRef Hobday, M., Boddington, A., Grantham, A.: An innovation perspective on design: Part 2. Des. Issues 28(1), 18–29 (2012)CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Hobday, M., Boddington, A., Grantham, A.: Policies for design and policies for innovation: contrasting perspectives and remaining challenges. Technovation 32(5), 272–281 (2012)CrossRef Hobday, M., Boddington, A., Grantham, A.: Policies for design and policies for innovation: contrasting perspectives and remaining challenges. Technovation 32(5), 272–281 (2012)CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Johnson, M.W., Christensen, C.M., Kagermann, H.: Reinventing your business model. Harvard Bus. Rev. 86(12), 57–68 (2008) Johnson, M.W., Christensen, C.M., Kagermann, H.: Reinventing your business model. Harvard Bus. Rev. 86(12), 57–68 (2008)
13.
Zurück zum Zitat Na, J.H., Choi, Y., Harrison, D.: The design innovation spectrum: an overview of design influences on innovation for manufacturing companies. Int. J. Des. 11(2), 13–24 (2017) Na, J.H., Choi, Y., Harrison, D.: The design innovation spectrum: an overview of design influences on innovation for manufacturing companies. Int. J. Des. 11(2), 13–24 (2017)
14.
Zurück zum Zitat Osterwalder, A., Pigneur, Y.: Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Wiley, New York (2010) Osterwalder, A., Pigneur, Y.: Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Wiley, New York (2010)
15.
Zurück zum Zitat Poggenpohl, S.H.: Blindspots in economics and design: a review of John Heskett’s design and the creation of value. She Ji J. Des. Econ. Innov. 3(4), 251–261 (2017)CrossRef Poggenpohl, S.H.: Blindspots in economics and design: a review of John Heskett’s design and the creation of value. She Ji J. Des. Econ. Innov. 3(4), 251–261 (2017)CrossRef
Metadaten
Titel
Context of Design Innovation: Development of Practice Support in Accordance with Design Research Methodology for Enabling Creation of Value
verfasst von
Doji Samson Lokku
Deepak John Mathew
Copyright-Jahr
2021
Verlag
Springer Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-16-0119-4_52

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen.