Skip to main content
Erschienen in: Political Behavior 2/2021

30.11.2019 | Correction

Correction: Cultivating Youth Engagement: Race & the Behavioral Effects of Critical Pedagogy

verfasst von: Matthew D. Nelsen

Erschienen in: Political Behavior | Ausgabe 2/2021

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

The original version of this article unfortunately contains the following errors.
  • In the heading “Political Participation and Civic Education”, the text “these trends tend persist” should read “these trends tend to persist”.
  • In the heading “Pre-treatment Effects”, the text “In order theorize” should read “In order to theorize”.
  • In Table 4, there are two incorrect signs: 0.10 should be − 0.10 and 0.15 should be − 0.15. The correct Table 4 is given below.
    Table 4
    Participation gap between white youth and young people of color by condition
     
    Political engagement
    Public voice
    Cognitive engagement
    Civic engagement
    White/Latinx participation gap
     Control→Treatment (p-value)
    + 0.38 → − 0.10
    + 0.24 → − 0.33
    + 0.77 → + 0.18
    + 0.03 → − 0.40
    (p = 0.005) → (p = 0.449)
    (p = 0.06) → (p = 0.017)
    (p < 0.001) → (p = 0.183)
    (p = 0.877) → (p = 0.01834)
    White/Black participation gap
     Control → Treatment (p-value)
    + 0.34 → + 0.019
    + 0.25 → − 0.15
    + 0.62 → + 0.39
    − 0.005 → − 0.22
    (p = 0.014) → (p = 0.89)
    (p = 0.062) → (p = 0.295)
    (p < 0.001) → (p = 0.015)
    (p = 0.979) → (p = 0.227)
    Table summarizes the effect of the treatment on the White/Latinx participation gap and the White/Black participation for each participatory domain. According to my theory, the treatment (critical pedagogy) should cause the participation gap between white youth and young people of color to decrease and become less statistically significant. The results presented above demonstrate that this is almost always the case
    Bold text indicates instances in which young Latinxs express significantly greater willingness to participate than young whites

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Correction: Cultivating Youth Engagement: Race & the Behavioral Effects of Critical Pedagogy
verfasst von
Matthew D. Nelsen
Publikationsdatum
30.11.2019
Verlag
Springer US
Erschienen in
Political Behavior / Ausgabe 2/2021
Print ISSN: 0190-9320
Elektronische ISSN: 1573-6687
DOI
https://doi.org/10.1007/s11109-019-09586-1

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2021

Political Behavior 2/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner