Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cross-System Transfer of Machine Learned and Knowledge Engineered Models of Gaming the System

verfasst von : Luc Paquette, Ryan S. Baker, Adriana de Carvalho, Jaclyn Ocumpaugh

Erschienen in: User Modeling, Adaptation and Personalization

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Replicable research on the behavior known as gaming the system, in which students try to succeed by exploiting the functionalities of a learning environment instead of learning the material, has shown it is negatively correlated with learning outcomes. As such, many have developed models that can automatically detect gaming behaviors, towards deploying them in online learning environments. Both machine learning and knowledge engineering approaches have been used to create models for a variety of software systems, but the development of these models is often quite time consuming. In this paper, we investigate how well different kinds of models generalize across learning environments, specifically studying how effectively four gaming models previously created for the Cognitive Tutor Algebra tutoring system function when applied to data from two alternate learning environments: the scatterplot lesson of Cognitive Tutor Middle School and ASSISTments. Our results suggest that the similarity between the systems our model are transferred between and the nature of the approach used to create the model impact transfer to new systems.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Cross-System Transfer of Machine Learned and Knowledge Engineered Models of Gaming the System
verfasst von
Luc Paquette
Ryan S. Baker
Adriana de Carvalho
Jaclyn Ocumpaugh
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-20267-9_15

Neuer Inhalt