Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Decoding the Effects of a Product’s Cast Shadow on Brand Evaluations in Promotional Contexts: A Structured Abstract

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Advertisements commonly employ visual imagery to not only demonstrate the functional aspects of a product, but also to emphasize its visually pleasing aspects such as style, look, and appeal. For instance, Apple’s recent launch, iWatch, was seen advertised at an angle such that it cast a shadow on the white space around it. Consistent with Apple’s design-centric branding strategy, its adverts portray the brand as visually esthetic. It is interesting to note that while some brands use the product’s shadow as a part of the visual imagery, others do not. Research under visual imagery in advertising has explored changes in product evaluations, attitudes, affect, emotional appeal, purchase intentions, and information processing (Rossiter and Percy 1980; Janiszewski 1990; Levy and Perachhio 1992). Surprisingly, however, the downstream effects of a product’s shadow when present in a brand-oriented ad frame have yet to be explored. This research attempts to systematically test the effects of the presence or absence of a product’s shadow on its brand evaluations. In doing so, it employs experimental design to test the impact of product’s shadow on the consumer perceived brand image.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Decoding the Effects of a Product’s Cast Shadow on Brand Evaluations in Promotional Contexts: A Structured Abstract
verfasst von
Nazuk Sharma
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_46