Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Design and Implementation of a Teacher-Guided Semi-automatic Assessment Feedback Generator

verfasst von : Wai-Shing Ho, Tak-Lam Wong, Wai-Man Pang, Jeff K. T. Tang

Erschienen in: Technology in Education. Transforming Educational Practices with Technology

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Detailed feedback to assessments is an integral part of students’ learning experience. Students can learn from their mistakes through the teachers’ feedback. However, with the increasing workload, teachers may not have enough time to write detailed and meaningful comments to every student in every assessment. This paper aims to share our experience in designing and implementing a teacher-guided semi-automatic assessment feedback generator. We observed that students’ mistakes are repeating in nature. Instead of writing repeated comments for individual students, teachers may use our system to manage feedback templates and prepare individualized comments. Our system provides the interface for teachers to record common mistakes and comments in student assessments, and it lets teacher assign different comments to students easily. This approach does not only greatly enhance the consistency in teachers’ marking and comment generation, it also frees the teachers from repeated writing. The challenges faced in the design and implementation in our system are discussed in this paper.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Design and Implementation of a Teacher-Guided Semi-automatic Assessment Feedback Generator
verfasst von
Wai-Shing Ho
Tak-Lam Wong
Wai-Man Pang
Jeff K. T. Tang
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-46158-7_10

Premium Partner