Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Developing Cultural Intelligence Using Social Media

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Across the globe, universities, national governments, businesses and even students advocate that professionals need to develop global competencies. Global competencies, such as cultural intelligence, are significant in achieving higher global performances. According to Nevadomski (2014), global education is needed to develop global workers, who can be capable of making a positive difference in the world and handling the challenges that globalization poses. With better global education, individuals can identify needs and opportunities, conciliating the local and global imperatives (Fletcher, 2000), and clearly understanding the cultural differences and national values. Furthermore, in numerous industries and geographic locations, global competencies are becoming a major job requirement (Taras et al., 2013).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Developing Cultural Intelligence Using Social Media
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-137-46772-0_24

Premium Partner