Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Differences in Visual Attention Performance Between Action Game Playing and Non-playing Children

verfasst von : Min-Sheng Chen, Tien-Sheng Chiu, Wei-Ru Chen

Erschienen in: Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA 2018)

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Games often act as a teaching tool, but prolonged video game playing may have effects on the cognitive ability of schoolchildren. The present research aims to investigate such effects. The study recruited schoolchildren from grades 1 to 6 as participants to examine differences in attention performance between action game players and non-players. The experiment used the modified UFOV (useful field of view) operated with such factors as distance and clues. The results revealed that the players are significantly superior to the non-players in reaction speed and accuracy, suggesting that the players have better attention in the space and selection realms. In addition, distance also had a significant effect on the participants: increase in distance significantly lowered the accuracy of the non-players, whereas that of the players changed little. The results suggest that video games can strengthen the visual attention of children. It is recommended that the research findings be considered in the design of teaching tools related to attention training. In addition, the task characteristics of the action game content can be incorporated in educational materials to improve the effectiveness of training and assistance.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Metadaten
Titel
Differences in Visual Attention Performance Between Action Game Playing and Non-playing Children
verfasst von
Min-Sheng Chen
Tien-Sheng Chiu
Wei-Ru Chen
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-96065-4_67

Premium Partner