Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Does Design for All Need Marketing?

verfasst von : Daniela Gilardelli, Avril Accolla

Erschienen in: Advances in Design for Inclusion

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Design for All merits to be universally applied because of its enormous social and human worth. It has successfully developed in the cultural world but its applications in people’s life do not match this success. Why? The producer needs to make profits and so very seldom embraces DfA, seeing it as an extra cost, which can be afforded only for image’s sake. Marketing is necessary to show the business world that DfA is capable to enlarge a company’s market and increase its profitability. This paper will show that DfA is a sound business proposition. It will also describe “Idea DfA”, the first Italian project promoting DfA in the small business’s world. This 2010 project demonstrates not only marketing’s role in spreading DfA in the small business’s world, but also marketing’s role as a determinant operative tool within any DfA process.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bandini Buti, L.: Design for All, Aree di Ristoro, il caso Autogrill. Maggioli Editore (2013) Bandini Buti, L.: Design for All, Aree di Ristoro, il caso Autogrill. Maggioli Editore (2013)
2.
Zurück zum Zitat Smith, J.: Will accessible tourism soon be the largest travel market? WTM responsible tourism, 17 September 2013 Smith, J.: Will accessible tourism soon be the largest travel market? WTM responsible tourism, 17 September 2013
3.
Zurück zum Zitat Kinlay, C.: Ready to confront the greatest mass migrations in history? The Tyee.ca, 8 December 2014 Kinlay, C.: Ready to confront the greatest mass migrations in history? The Tyee.ca, 8 December 2014
4.
Zurück zum Zitat UN report: World Population Ageing (2013) UN report: World Population Ageing (2013)
5.
Zurück zum Zitat Accolla, A.: Design for All, il progetto per l’individuo reale—sezione marketing. D. Gilardelli—Franco Angeli (2009) Accolla, A.: Design for All, il progetto per l’individuo reale—sezione marketing. D. Gilardelli—Franco Angeli (2009)
6.
Zurück zum Zitat Gilardelli, D.: Il progetto “Idea DfA”, il primo progetto italiano di introduzione del Design for All nelle PMI e le line guida emerse—Camera di commercio di Milano (2010) Gilardelli, D.: Il progetto “Idea DfA”, il primo progetto italiano di introduzione del Design for All nelle PMI e le line guida emerse—Camera di commercio di Milano (2010)
Metadaten
Titel
Does Design for All Need Marketing?
verfasst von
Daniela Gilardelli
Avril Accolla
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-41962-6_3