Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Dynamic Models for RFM Variables: A Forward Looking Approach

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

On the database marketing literature, it is common practice to summarize customers’ past behavior in terms of their Recency, Frequency and Monetary Value (RFM) characteristics. Recency is the time of most recent purchase, Frequency is the number of past purchases and Monetary Value is the average purchased amount per transaction. RFM variables constitute basic ingredients for the estimation of customer lifetime value. The traditional approach to the analysis of RFM variables considers a descriptive statistical analysis while, in scoring models, these variables enter as fixed regressors.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Dynamic Models for RFM Variables: A Forward Looking Approach
verfasst von
Pablo Marshall
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18687-0_49