Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

Electronic Commerce Research 1/2015

e-souvenir appification: QoS web based media delivery for museum apps

Zeitschrift:
Electronic Commerce Research > Ausgabe 1/2015
Autoren:
Evangelos Sakkopoulos, Mersini Paschou, Yannis Panagis, Dimitris Kanellopoulos, Georgios Eftaxias, Athanasios Tsakalidis

Abstract

The advent and recent proliferation of applications, created for smartphones and tablets, has altered the way users interact with information that is available online. Appification has been recently introduced to describe the rapidly widening shift from Web browsing to the usage of smartphone Apps for Internet-based information access and e-services consumption. In this paper, we present a solution that introduces e-souvenir (digital souvenir), extending the appification of e-shopping and shopping (non electronic) souvenirs while visiting cultural sights (e.g. museum, exhibitions etc). Instead of just buying a souvenir from a museum, the proposed smartphone App increases user involvement in order to personalize the App with his/her choices while sight-seeing and thus, such choices form an electronic souvenir: the e-souvenir. Additionally, our approach introduces intelligent Quality of Service (QoS) enabled features to the cultural smartphone App to improve user’s experience, while using it at cultural sights and points of interest. We facilitate efficient QoS-based media delivery to the e-souvenir solution in order to make it efficient to operate under heavy network traffic load and best-effort Internet-based connections. This is especially important to handle bottlenecks that occur, when tourists gather the most popular exhibits within the exhibition rooms, and when they visit the museum in groups (e.g. schools, cruises etc). The proposed solution is a tool for better understanding and appreciation of the cultural exhibits while being on site, and it serves as an electronic souvenir in the post-visit experience. We show how QoS assurance techniques enable efficient media delivery through smartphones to assist making the old fashioned shopping souvenirs to go online and become virtual. The proposed QoS enabled smartphone solution serves as a high quality digital souvenir after museums’ visits. This solution has already received warm feedback and encouraging comments by tourist and museum professionals.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Electronic Commerce Research 1/2015 Zur Ausgabe