Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Effect of Self-driving Buses on Vehicle Scheduling

verfasst von : Viktor Nagy, Balázs Horváth

Erschienen in: Advances in Mobility-as-a-Service Systems

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

We are more and more close to the time when a higher number of autonomous vehicles are appearing in road traffic. The number of unanswered questions does not diminish but grow. One such issue is the role of autonomous vehicles in public transport. When talking about autonomous vehicles we often think of only cars and we think less about self-driving buses. But the economic potential inherent in autonomous buses is huge. In the Hungarian vehicle and crew scheduling practice (and also in other countries) the one driver-one vehicle control is typical. This method closely links the vehicles and the drivers. Vehicles should therefore adapt to the rest time of the crew and the employment rules. Unused reserves are generated in the system. Autonomous vehicles can release this overcapacity. Thanks to that, fewer vehicles can carry out public transport tasks and we can save extra rides. It also provides a solution to the lack of drivers, which is a basic problem in many countries. In our study we show the reserves that can be recovered from the system in the case of three Hungarian cities (Eger, Dunaújváros, Győr). We show how much savings can be achieved by running autonomous buses in European cities with a population of 45 000, 54 000 and 130 000 inhabitants. The results are promising. In smaller cities we could achieve about 20% of economical savings but in bigger cities 40% is also realistic. Our statements are based on only rough calculations and they try to help in preparation for the future.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Fagnant, D.J., Kockelman, K.: Preparing a nation for autonomous vehicles: opportunities, barriers and policy recommendations. Transp. Res. Part A Policy Pract. 77, 167–181 (2015)CrossRef Fagnant, D.J., Kockelman, K.: Preparing a nation for autonomous vehicles: opportunities, barriers and policy recommendations. Transp. Res. Part A Policy Pract. 77, 167–181 (2015)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Martinez, L.M., Viegas, J.M.: Assessing the impacts of deploying a shared self-driving urban mobility system: an agent-based model applied to the city of Lisbon. Portugal Int. J. Transp. Sci. Technol. 6, 13–27 (2017)CrossRef Martinez, L.M., Viegas, J.M.: Assessing the impacts of deploying a shared self-driving urban mobility system: an agent-based model applied to the city of Lisbon. Portugal Int. J. Transp. Sci. Technol. 6, 13–27 (2017)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Horváth, B., Horváth, R., Nagy, V.: Önvezető járművek hatása a közforgalmú közlekedés szervezésére. II. Magyar Közlekedési Konferencia (43. Útügyi Napok, IX. Nemzeti Közlekedési Napok) Eger, 3–15 November 2018 (2018) Horváth, B., Horváth, R., Nagy, V.: Önvezető járművek hatása a közforgalmú közlekedés szervezésére. II. Magyar Közlekedési Konferencia (43. Útügyi Napok, IX. Nemzeti Közlekedési Napok) Eger, 3–15 November 2018 (2018)
4.
Zurück zum Zitat Horváth, B., et al.: Eger megyei jogú város helyi közforgalmú közlekedési vonalhálózatának és menetrendjének megújítása. Universitas-Győr Nonprofit Kft (2011) Horváth, B., et al.: Eger megyei jogú város helyi közforgalmú közlekedési vonalhálózatának és menetrendjének megújítása. Universitas-Győr Nonprofit Kft (2011)
5.
Zurück zum Zitat PTV AG: PTV VISUM 17 Manual, Karlsruhe (2018) PTV AG: PTV VISUM 17 Manual, Karlsruhe (2018)
6.
Zurück zum Zitat Nagy, V., Horváth, B.: The effects of autonomous buses to vehicle scheduling system. Procedia Comput. Sci. 170, 235–240 (2020)CrossRef Nagy, V., Horváth, B.: The effects of autonomous buses to vehicle scheduling system. Procedia Comput. Sci. 170, 235–240 (2020)CrossRef
Metadaten
Titel
Effect of Self-driving Buses on Vehicle Scheduling
verfasst von
Viktor Nagy
Balázs Horváth
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-61075-3_3

    Premium Partner