Skip to main content

2006 | OriginalPaper | Buchkapitel

Efficient Large-Scale Terrain Rendering Method for Real-World Game Simulation

verfasst von : Dong-Soo Kang, Yun-Jin Kim, Byeong-Seok Shin

Erschienen in: Technologies for E-Learning and Digital Entertainment

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Terrain modeling and rendering is essential in construction of realistic virtual environment, for interactive computer games application. Advanced high resolution scanning technologies such as LIDAR enable us to obtain dense and accurate irregular terrain dataset. However, unlike the regular sampled dataset such as DEM and DTED, irregular dataset cannot be rendered in real-time due to random distribution of samples. Moreover, because they generally have huge amount of point data, it is very hard to manipulate them in consumer PC. We propose a fast and efficient terrain rendering method using large-scale irregular dataset for computer games application. First, it reconstructs the geometry by converting irregular dataset into regular one, through resampling input data with regular interval considering the spatial distribution of sample points. It can generate animated scene by applying quad-tree based rendering method to converted dataset. Experimental results show that its image quality is not deteriorated in comparison to the result of rendering reconstructed geometric models.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Efficient Large-Scale Terrain Rendering Method for Real-World Game Simulation
verfasst von
Dong-Soo Kang
Yun-Jin Kim
Byeong-Seok Shin
Copyright-Jahr
2006
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/11736639_74

Neuer Inhalt