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Erschienen in: Auto Tech Review 10/2012

01.06.2012 | Research

Efficient Vehicle Simulation By Consistent Component Modelling, Parameterisation

verfasst von: Dipl.-Ing. Rudolf Kollau, Ao. Prof. Dr. Werner Mack, Dipl.-Ing. Dr. Techn. Anton Falkner, Dipl.-Ing. Mehmet Yenilmez

Erschienen in: Auto Tech Review | Ausgabe 10/2012

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Excerpt

Due to the limited accuracy achievable in full vehicle simulation, the levels of sophistication of all the component models should be well-balanced to save expensive and time-consuming parameterisation and computation efforts. Each model should be as complex as necessary, but only as complex as meaningful. Hence, this study is concerned with the influence of different component models on the simulation results in vehicle vertical dynamics as well as with the influence of their parameterisation. It emerged from a cooperation of the Institute of Mechanics and Mechatronics of Vienna University of Technology and Magna Steyr Graz. …

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Literatur
[1]
Zurück zum Zitat Mitsch, M.; Mack, W.; Falkner, A.: On the Scattering of Test Data and the Signifi cance of the Standard Coeffi cients “Dynamic Stiffness“ and “Loss Angle“ for Hydraulic Engine Mounts. In: Vehicle System Dynamics 48 (2010), pp. 387–403CrossRef Mitsch, M.; Mack, W.; Falkner, A.: On the Scattering of Test Data and the Signifi cance of the Standard Coeffi cients “Dynamic Stiffness“ and “Loss Angle“ for Hydraulic Engine Mounts. In: Vehicle System Dynamics 48 (2010), pp. 387–403CrossRef
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Zurück zum Zitat Yenilmez, M.: Kenngrößendarstellung von Struktur- und Parametervariationen: Untersuchungen mittels eines hybriden Gesamtfahrzeugmodells. Diplomarbeit, TU Wien, 2010 Yenilmez, M.: Kenngrößendarstellung von Struktur- und Parametervariationen: Untersuchungen mittels eines hybriden Gesamtfahrzeugmodells. Diplomarbeit, TU Wien, 2010
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Zurück zum Zitat Benz, R.: Fahrzeugsimulation zur Zuverlässigkeitsabsicherung von karosseriefesten Kfz-Komponenten. Dissertation, Universität Karlsruhe (TH), Schriftenreihe des Instituts für Technische Mechanik, Bd. 6, 2008 Benz, R.: Fahrzeugsimulation zur Zuverlässigkeitsabsicherung von karosseriefesten Kfz-Komponenten. Dissertation, Universität Karlsruhe (TH), Schriftenreihe des Instituts für Technische Mechanik, Bd. 6, 2008
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Metadaten
Titel
Efficient Vehicle Simulation By Consistent Component Modelling, Parameterisation
verfasst von
Dipl.-Ing. Rudolf Kollau
Ao. Prof. Dr. Werner Mack
Dipl.-Ing. Dr. Techn. Anton Falkner
Dipl.-Ing. Mehmet Yenilmez
Publikationsdatum
01.06.2012
Verlag
Springer India
Erschienen in
Auto Tech Review / Ausgabe 10/2012
Print ISSN: 2250-3390
Elektronische ISSN: 2347-9434
DOI
https://doi.org/10.1365/s40112-012-0139-0

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