Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Ethical Dimensions of Social Marketing Does Trying to do Good Equate to Doing No Harm?

verfasst von : Lynne Eagle, Sara Bird, Fiona Spotswood, Alan Tapp

Erschienen in: Marketing in Transition: Scarcity, Globalism, & Sustainability

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Social marketing aims to improve the health and wellbeing of society; however the development and implementation of interventions may have ethical repercussions for both intended and incidental targets, and in general ethical terms. To date there is little systematic analysis in the literature of these issues or possible solutions. There is a lack of unambiguous ethical frameworks to guide social marketers, with different outcomes possible under intention-focused (deontological) reasoning versus consequence-focused (teleological) reasoning. While ethical checklists and codes of ethics have been proposed for the sector, significant questions relating to administration and enforcement remain unresolved. This article reviews these issues and suggests routes for developing such guidelines and codes, and future research.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Ethical Dimensions of Social Marketing Does Trying to do Good Equate to Doing No Harm?
verfasst von
Lynne Eagle
Sara Bird
Fiona Spotswood
Alan Tapp
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18687-0_157