Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Exploring Assessments of Active/Experiential Learning Contexts in Business Courses

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The importance of utilizing active learning methods to enhance students’ skill sets is reflected in AACSB International’s Standard 13 (2013). The increased emphasis on active learning approaches has led to many fruitful efforts by marketing educators to develop methods that utilize such enhanced learning approaches (e.g., Camarero et al. 2009; Elam and Spotts 2004; Hart and Mrad 2013; Razzouk et al. 2003). While these and other approaches are critical in the development of active learning techniques for marketing education the need to assess various factors that may impact the effectiveness of various active learning techniques and contexts remains.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Exploring Assessments of Active/Experiential Learning Contexts in Business Courses
verfasst von
Jason Flores
Carol Howard
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_36