Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

4. Exploring Industrial Markets

verfasst von : Claudio A. Saavedra

Erschienen in: The Marketing Challenge for Industrial Companies

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Industrial market research should be understood as an on-going managerial activity. Unfortunately, too many industrial companies consider market research as a costly exercise to be done once or twice a year. Worse, the conventional tools used by most companies are inadequate to obtain deep understanding of customer challenges.
This chapter addresses industrial market research by classifying different customer needs, and establishes a comprehensive discussion-list to consider when designing market or customer exploration. Furthermore, a novel industrial market research method here called The Discovery Team is presented in detail. The Discovery Team is an in-field exploration activity implemented by a multidisciplinary supplier’s team. The Discovery Team methodology has been designed to find remarkable business opportunities for both, the supplier and the customer. Discovery Team’s member profiling, tools, do’s and dont’s and a step-by-step protocol is here introduced.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
Creating Breakthrough at 3M. Eric von Hippel, Stefan Thomke, Mary Sonnack. HBR, September-October 1999.
 
2
The Voice of the Customer. Griffin, Abbie, Hauser, John R. Marketing Science, Vol. 12, N°1. 1993.
 
3
Development History of Quality Function Deployment. The Customer Driven Approach to Quality Planning and Deployment. Akao, Yoji. Minato, Tokyo 107 Japan: Asian Productivity Organization. 1994.
 
4
Product Design and Development, Fifth edition. Karl T. Ulrich and Steven D. Eppinger. McGraw Hill International Edition. 2012.
 
Metadaten
Titel
Exploring Industrial Markets
verfasst von
Claudio A. Saavedra
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-30610-0_4