Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

From Globalization Towards Localization in Sales

verfasst von : Jukka Rantala, Henri Untinen, Maria Yllikäinen, Timo Holopainen

Erschienen in: Advances in Human Factors, Business Management and Leadership

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The aim of the research is to highlight the cultural impact on value formation between sales. What role does culture play in the globalization of sales. Culture itself is a broad concept, and its implications for the uses studied from different perspectives and starting points. The influence of cultures on the company’s operations is emphasized in all forms, in which case the company strives to create all cultural activities with the company. Modeling has highlighted the impact of culture on the sales process. The research prioritizes the smallest smallest cultural differences that arise at the highest value.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Benedict, R.: Patterns of Culture, pp. 29–42. Houghton Miffin, Boston (1934) Benedict, R.: Patterns of Culture, pp. 29–42. Houghton Miffin, Boston (1934)
3.
Zurück zum Zitat Hofstede, G.: Asia Pacific Journal of Management (1984) Hofstede, G.: Asia Pacific Journal of Management (1984)
4.
Zurück zum Zitat Lewis Richard, D.: When the Cultures Collide. Nicolas Brearley Publishing, Boston (2010) Lewis Richard, D.: When the Cultures Collide. Nicolas Brearley Publishing, Boston (2010)
5.
Zurück zum Zitat Strauss, C., Quinn, N.: Preliminaries to a theory of culture acquisition. In: Pick, H.L. (1992) Strauss, C., Quinn, N.: Preliminaries to a theory of culture acquisition. In: Pick, H.L. (1992)
6.
Zurück zum Zitat Hofstede, G., Bond, M.R.: The confucian connection: from cultural roots to economicgrowth. Organ. Dyn. 16(4), 5–21 (1988)CrossRef Hofstede, G., Bond, M.R.: The confucian connection: from cultural roots to economicgrowth. Organ. Dyn. 16(4), 5–21 (1988)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Hall, E.T.: Beyond Culture. Anchor Books, New York (1976) Hall, E.T.: Beyond Culture. Anchor Books, New York (1976)
8.
Zurück zum Zitat Hofstede, G.: Culture’s Consequences, 2nd edn. Sage Publications, Thousand Oaks (2001) Hofstede, G.: Culture’s Consequences, 2nd edn. Sage Publications, Thousand Oaks (2001)
9.
Zurück zum Zitat Rogers, E.M.: Diffusion of Innovations. The Free Press, New York (1983) Rogers, E.M.: Diffusion of Innovations. The Free Press, New York (1983)
Metadaten
Titel
From Globalization Towards Localization in Sales
verfasst von
Jukka Rantala
Henri Untinen
Maria Yllikäinen
Timo Holopainen
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-80876-1_2

Premium Partner