Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Generator of Adaptive Learning Scenarios: Design and Evaluation in the Project CLES

verfasst von : Aarij Mahmood Hussaan, Karim Sehaba

Erschienen in: 21st Century Learning for 21st Century Skills

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The objective of this work is to propose a system, which generates learning scenarios for serious games keeping into account the learners’ profiles, pedagogical objectives and interaction traces. We present the architecture of this system and the scenario generation process. The proposed architecture should be, insofar as possible, independent of an application domain, i.e. the system should be suitable for different domains and different serious games. That is why we identified and separated different types of knowledge (domain concepts, pedagogical resources and serious game resources) in a multi-layer architecture. We also present the evaluation protocol used to validate the system, in particular the method used to generate a learning scenario and the knowledge models associated with the generation process. This protocol is based on comparative method that compares the scenario generated by our system with that of the expert. The results of this evaluation, conducted with a domain expert, are also presented.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Generator of Adaptive Learning Scenarios: Design and Evaluation in the Project CLES
verfasst von
Aarij Mahmood Hussaan
Karim Sehaba
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-33263-0_14

Premium Partner