Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Get Satisfaction: Customer Engagement in Collaborative Software Development

verfasst von : Renate Andersen, Anders I. Mørch

Erschienen in: End-User Development

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This paper presents an empirical study of social media integrated in a product development process to support mutual software development. The case is Get Satisfaction, a company and crowd-sourcing community for customer engagement employed by many product development companies as an alternative to traditional customer relationship management (CRM) systems. We have studied user-developer interactions through the company’s public support tools to identify how the company enhances its own productivity tools. The method we employ is interaction analysis. We focus on some productive interactions and analyze them in detail, including: “User request and developer implementation” (a long term activity, involving many users, sometimes leading to a new version of the tool). We refer to this form of user involvement in collaborative software development as “distributed EUD,” and discuss the strengths and weaknesses of using social media to mediate the activities.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Get Satisfaction: Customer Engagement in Collaborative Software Development
verfasst von
Renate Andersen
Anders I. Mørch
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-38706-7_19

Premium Partner