Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Global Marketing Opportunities in Services for Third World Business

verfasst von : C. P. Rao, Vinay Kothari, David Kurtz

Erschienen in: Proceedings of the 1993 World Marketing Congress

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Services sectors of various economies in the world are fast expanding. Concurrently the world trade in services is growing at a faster rate than in manufactured products and commodities. This process is facilitated by several global developments which are progressively removing the barriers for global trade in services. This paper identifies the emerging trade opportunities in global trade in services especially for third world businesses. It also provides some strategic guidelines dealing with the supply and demand sides of services marketing.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Global Marketing Opportunities in Services for Third World Business
verfasst von
C. P. Rao
Vinay Kothari
David Kurtz
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17323-8_45