Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Hands on Work Game: Neuro-Pedagogical Method to Improve Math Fraction Teaching

verfasst von : Manuel Ibarra, Ebert Gomez, Pablo Ataucusi, Vladimiro Ibañez, Eliana Ibarra, Waldo Ibarra

Erschienen in: E-Learning and Games

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This research shows a new methodology to teach math fractions. It is based on a neuro-pedagogical approach where students have to create their own educational real-world game called “Hands on work” using recycled material. The experiments were done in two schools in Apurimac-Peru with 2 teachers and 36 students divided in two groups of 18 students. For this research we used two types of methodologies: Nominal Group for teacher’s opinion and Direct Observation for student. The results show us that, according teacher’s opinion the second stage called “Hands on Work” was the main activity to reinforce the student’s knowledge. In the other hand, 17 students who use this methodology (real world game +software game) could get 70 points between 2.3 and 4.3 min, compared with the other style (only software game) in which 13 students get 70 points between 3 and 5.5 min.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Aguiar, E.V.B.: As novas tecnologias e o ensino-aprendizagem. Vértices 10, 63–72 (2008)CrossRef Aguiar, E.V.B.: As novas tecnologias e o ensino-aprendizagem. Vértices 10, 63–72 (2008)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Chamoso, J., Herrero, J.: Situaciones problemas generadas en contextos cotidianos: una estrategia didáctica. Rev. EMA 8(1), 89–110 (2003) Chamoso, J., Herrero, J.: Situaciones problemas generadas en contextos cotidianos: una estrategia didáctica. Rev. EMA 8(1), 89–110 (2003)
3.
Zurück zum Zitat Català, C.A.: Matemáticas para la ciudadanía. Educ. matemática y Ciudad. Barcelona GRAÓ, pp. 89–101 (2010) Català, C.A.: Matemáticas para la ciudadanía. Educ. matemática y Ciudad. Barcelona GRAÓ, pp. 89–101 (2010)
4.
Zurück zum Zitat Geary, D.C.: Consequences, characteristics, and causes of mathematical learning disabilities and persistent low achievement in mathematics. J. Dev. Behav. Pediatr. JDBP 32(3), 250 (2011)CrossRef Geary, D.C.: Consequences, characteristics, and causes of mathematical learning disabilities and persistent low achievement in mathematics. J. Dev. Behav. Pediatr. JDBP 32(3), 250 (2011)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Newcombe, N.S.: Picture this: increasing math and science learning by improving spatial thinking. Am. Educ. 34(2), 29 (2010) Newcombe, N.S.: Picture this: increasing math and science learning by improving spatial thinking. Am. Educ. 34(2), 29 (2010)
6.
Zurück zum Zitat Ibarra, M., Ataucusi, P., Ataucusi, E.: EducaApurimac una plataforma educativa con múltiples recursos digitales para enseñar en escuelas rurales sin acceso a internet. An. temporários do LACLO 2015 10(1), 26 (2015) Ibarra, M., Ataucusi, P., Ataucusi, E.: EducaApurimac una plataforma educativa con múltiples recursos digitales para enseñar en escuelas rurales sin acceso a internet. An. temporários do LACLO 2015 10(1), 26 (2015)
7.
Zurück zum Zitat Ibarra, M.J., Soto, W., Ataucusi, P., Ataucusi, E.: MathFraction: educational serious game for students motivation for math learning. In: Latin American Conference on Learning Objects and Technology (LACLO), pp. 1–9 (2016) Ibarra, M.J., Soto, W., Ataucusi, P., Ataucusi, E.: MathFraction: educational serious game for students motivation for math learning. In: Latin American Conference on Learning Objects and Technology (LACLO), pp. 1–9 (2016)
9.
Zurück zum Zitat Ibarra, M.J., Mamani, Y., Ataucusi, P.E., Palomino, C., Ibañez, V.: Raising students motivation for math learning using computer animation approach. In: Simposio Latinoamericano de Informática y Sociedad (SLIS-CLEI)-JAIIO 46, Córdoba (2017) Ibarra, M.J., Mamani, Y., Ataucusi, P.E., Palomino, C., Ibañez, V.: Raising students motivation for math learning using computer animation approach. In: Simposio Latinoamericano de Informática y Sociedad (SLIS-CLEI)-JAIIO 46, Córdoba (2017)
Metadaten
Titel
Hands on Work Game: Neuro-Pedagogical Method to Improve Math Fraction Teaching
verfasst von
Manuel Ibarra
Ebert Gomez
Pablo Ataucusi
Vladimiro Ibañez
Eliana Ibarra
Waldo Ibarra
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-23712-7_45

Premium Partner