Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

How Does Brand Age Influence Consumers’ Attitudes to Firm’s Unethical Behaviors?

verfasst von : Chi Zhang, Saim Kashmiri, Melissa Cinelli

Erschienen in: Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing?

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

While there is a significant amount of research investigating the impact of firm’s unethical behaviors on consumers’ attitudes, limited amount examines the effect of brand age, which is a potential powerful contributor to consumers’ brand evaluations, on consumers’ attitudes to firm’s unethical behaviors. The purpose of this chapter is to investigate the effect of brand age on consumers’ perceptions of the brand (e.g., brand personality) and its impact on consumers’ attitudes toward firm’s unethical behaviors.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
How Does Brand Age Influence Consumers’ Attitudes to Firm’s Unethical Behaviors?
verfasst von
Chi Zhang
Saim Kashmiri
Melissa Cinelli
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_48