Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

How to Asses Empathy During Online Classes

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

During this work, we will focus on strategies for understanding learning paths in online courses. Indeed, more and more researchers are interested in the attitude of learners in the learning conditions of online courses. We note that the cameras are often turned off, and different reasons are mentioned, such as the fact of feeling obliged to stare at the camera, the question of the privacy of the home although interfaces allow to create a fictitious decor, and finally that it is not necessarily usual

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Nichols, M.: A theory for eLearning. J. Educ. Technol. Soc. 6(2), 1–10 (2003) Nichols, M.: A theory for eLearning. J. Educ. Technol. Soc. 6(2), 1–10 (2003)
2.
Zurück zum Zitat Downes, S.: E-learning 2.0. ELearn 2005(10), 1 (2005) Downes, S.: E-learning 2.0. ELearn 2005(10), 1 (2005)
3.
Zurück zum Zitat Van Harmelen, M.: Personal learning environments. In: Sixth International Conference on Advanced Learning Technologies, pp. 815–816. IEEE Computer Society, July 2006 Van Harmelen, M.: Personal learning environments. In: Sixth International Conference on Advanced Learning Technologies, pp. 815–816. IEEE Computer Society, July 2006
4.
Zurück zum Zitat Richardson, A.: An ecology of learning and the role of eLearning in the learning environment. Global Summit of Online Knowledge Networks, pp. 47–51 (2002) Richardson, A.: An ecology of learning and the role of eLearning in the learning environment. Global Summit of Online Knowledge Networks, pp. 47–51 (2002)
5.
Zurück zum Zitat Jonassen, D.H., Howland, J., Moore, J., Marra, R.: Building technology-supported learning communities on the Internet. Learning to solve problems with technology: a constructivist perspective, pp. 70–120 (2003) Jonassen, D.H., Howland, J., Moore, J., Marra, R.: Building technology-supported learning communities on the Internet. Learning to solve problems with technology: a constructivist perspective, pp. 70–120 (2003)
6.
Zurück zum Zitat Huang, Y.M., Yang, S.J., Tsai, C.C.: Web 2.0 for interactive e-learning (2009) Huang, Y.M., Yang, S.J., Tsai, C.C.: Web 2.0 for interactive e-learning (2009)
7.
Zurück zum Zitat Fraoua, K.E., Leblanc, J.M., Charraire, S., Champalle, O.: Information and communication science challenges for modeling multifaceted online courses. In: Zaphiris, P., Ioannou, A. (eds.) HCII 2019. LNCS, vol. 11590, pp. 142–154. Springer, Cham (2019). https://doi.org/10.1007/978-3-030-21814-0_12 Fraoua, K.E., Leblanc, J.M., Charraire, S., Champalle, O.: Information and communication science challenges for modeling multifaceted online courses. In: Zaphiris, P., Ioannou, A. (eds.) HCII 2019. LNCS, vol. 11590, pp. 142–154. Springer, Cham (2019). https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-030-21814-0_​12
8.
Zurück zum Zitat Bandura, A., McClelland, D.C.: Social Learning Theory, vol. 1. Prentice Hall, Englewood Cliffs (1977) Bandura, A., McClelland, D.C.: Social Learning Theory, vol. 1. Prentice Hall, Englewood Cliffs (1977)
9.
Zurück zum Zitat Vygotsky, L S.: Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press, Cambridge (1930). (1978) Vygotsky, L S.: Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press, Cambridge (1930). (1978)
10.
Zurück zum Zitat Nabavi, R.T.: Bandura’s social learning theory & social cognitive learning theory. In: Theory of Developmental Psychology, pp. 1–24 (2012) Nabavi, R.T.: Bandura’s social learning theory & social cognitive learning theory. In: Theory of Developmental Psychology, pp. 1–24 (2012)
11.
Zurück zum Zitat Piaget, J.: The role of imitation in the development of representational thought. Int. J. Ment. Health 1(4), 67–74 (1972)CrossRef Piaget, J.: The role of imitation in the development of representational thought. Int. J. Ment. Health 1(4), 67–74 (1972)CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Knapp, M.L., Hall, J.A., Horgan, T.G.: Nonverbal Communication in Human Interaction. Cengage Learning (2013) Knapp, M.L., Hall, J.A., Horgan, T.G.: Nonverbal Communication in Human Interaction. Cengage Learning (2013)
13.
Zurück zum Zitat Gopalan, V., Bakar, J.A.A., Zulkifli, A.N., Alwi, A., Mat, R.C.: A review of the motivation theories in learning. In: AIP Conference Proceedings, vol. 1891, no. 1, p. 020043. AIP Publishing LLC, October 2017 Gopalan, V., Bakar, J.A.A., Zulkifli, A.N., Alwi, A., Mat, R.C.: A review of the motivation theories in learning. In: AIP Conference Proceedings, vol. 1891, no. 1, p. 020043. AIP Publishing LLC, October 2017
14.
Zurück zum Zitat Euriat, M., Thélot, C.: Le recrutement social de l'élite scolaire en France: évolution des inégalités de 1950 à 1990. Revue française de sociologie, pp. 403–438 (1995) Euriat, M., Thélot, C.: Le recrutement social de l'élite scolaire en France: évolution des inégalités de 1950 à 1990. Revue française de sociologie, pp. 403–438 (1995)
15.
Zurück zum Zitat Gagnon, C., Mazalon, É., Rousseau, A.: Fondements et pratique de l’alternance en formation à l’enseignement professionnel: quelques données de recherches autour de l’élaboration et de la mise en œuvre à l’Université de Sherbrooke. Nouveaux cahiers de la recherche en éducation 13(1), 21–41 (2010)CrossRef Gagnon, C., Mazalon, É., Rousseau, A.: Fondements et pratique de l’alternance en formation à l’enseignement professionnel: quelques données de recherches autour de l’élaboration et de la mise en œuvre à l’Université de Sherbrooke. Nouveaux cahiers de la recherche en éducation 13(1), 21–41 (2010)CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Cofer, C.N., Appley, M.H.: Motivation: Theory and Research (1964) Cofer, C.N., Appley, M.H.: Motivation: Theory and Research (1964)
17.
Zurück zum Zitat Louart, P.: Maslow, Herzberg et les théories du contenu motivationnel. Les cahiers de la recherche, pp. 1–18 (2002) Louart, P.: Maslow, Herzberg et les théories du contenu motivationnel. Les cahiers de la recherche, pp. 1–18 (2002)
18.
Zurück zum Zitat Gawel, J.E.: Herzberg’s theory of motivation and Maslow’s hierarchy of needs. Pract. Assess. Res. Eval. 5(1), 11 (1996)MathSciNet Gawel, J.E.: Herzberg’s theory of motivation and Maslow’s hierarchy of needs. Pract. Assess. Res. Eval. 5(1), 11 (1996)MathSciNet
19.
Zurück zum Zitat McClelland, D.C.: Human motivation. CUP Archive (1987) McClelland, D.C.: Human motivation. CUP Archive (1987)
20.
Zurück zum Zitat Lassarre, D., Giron, C., Paty, B.: Stress des étudiants et réussite universitaire: les conditions économiques, pédagogiques et psychologiques du succès. L'orientation scolaire et professionnelle (32/4), pp. 669–691 (2003) Lassarre, D., Giron, C., Paty, B.: Stress des étudiants et réussite universitaire: les conditions économiques, pédagogiques et psychologiques du succès. L'orientation scolaire et professionnelle (32/4), pp. 669–691 (2003)
21.
Zurück zum Zitat Fisher, S.: Stress in Academic Life: The Mental Assembly Line. Open University Press, Bristol (1994) Fisher, S.: Stress in Academic Life: The Mental Assembly Line. Open University Press, Bristol (1994)
22.
Zurück zum Zitat Erlich, V.: Les nouveaux étudiants: un groupe social en mutation. A. Colin (1998) Erlich, V.: Les nouveaux étudiants: un groupe social en mutation. A. Colin (1998)
23.
Zurück zum Zitat Watson, D., Pennebaker, J.W.: Health complaints, stress, and distress: exploring the central role of negative affectivity. Psychol. Rev. 96(2), 234 (1989)CrossRef Watson, D., Pennebaker, J.W.: Health complaints, stress, and distress: exploring the central role of negative affectivity. Psychol. Rev. 96(2), 234 (1989)CrossRef
24.
Zurück zum Zitat Plutchik, R., Kellerman, H. (eds.) Theories of Emotion, vol. 1. Academic Press, New York (2013) Plutchik, R., Kellerman, H. (eds.) Theories of Emotion, vol. 1. Academic Press, New York (2013)
25.
Zurück zum Zitat Ekman, P.: Expression and the nature of emotion. Appr. Emot. 3(19), 344 (1984) Ekman, P.: Expression and the nature of emotion. Appr. Emot. 3(19), 344 (1984)
26.
Zurück zum Zitat Bechara, A., Damasio, H., Damasio, A.R.: Emotion, decision making and the orbitofrontal cortex. Cereb. Cortex 10(3), 295–307 (2000)CrossRef Bechara, A., Damasio, H., Damasio, A.R.: Emotion, decision making and the orbitofrontal cortex. Cereb. Cortex 10(3), 295–307 (2000)CrossRef
27.
Zurück zum Zitat Andrade, E.B., Ariely, D.: The enduring impact of transient emotions on decision making. Organ. Behav. Hum. Decis. Process. 109(1), 1–8 (2009)CrossRef Andrade, E.B., Ariely, D.: The enduring impact of transient emotions on decision making. Organ. Behav. Hum. Decis. Process. 109(1), 1–8 (2009)CrossRef
28.
Zurück zum Zitat Berthoz, A.: Emotion and reason: the cognitive neuroscience of decision making. OUP Catalogue (2006) Berthoz, A.: Emotion and reason: the cognitive neuroscience of decision making. OUP Catalogue (2006)
29.
Zurück zum Zitat Reeve, J.: Understanding Motivation and Emotion. Wiley, Hoboken (2014) Reeve, J.: Understanding Motivation and Emotion. Wiley, Hoboken (2014)
30.
Zurück zum Zitat Bandura, A.: Organisational applications of social cognitive theory. Aust. J. Manag. 13(2), 275–302 (1988)CrossRef Bandura, A.: Organisational applications of social cognitive theory. Aust. J. Manag. 13(2), 275–302 (1988)CrossRef
31.
Zurück zum Zitat Bandura, A., Caprara, G.V., Barbaranelli, C., Gerbino, M., Pastorelli, C.: Role of affective self-regulatory efficacy in diverse spheres of psychosocial functioning. Child Dev. 74(3), 769–782 (2003)CrossRef Bandura, A., Caprara, G.V., Barbaranelli, C., Gerbino, M., Pastorelli, C.: Role of affective self-regulatory efficacy in diverse spheres of psychosocial functioning. Child Dev. 74(3), 769–782 (2003)CrossRef
32.
Zurück zum Zitat Rosenwein, B.H., Debiès, M.H., Dejois, C.: Histoire de l’émotion: méthodes et approches. Cahiers de civilisation médiévale 49(193), 33–48 (2006)CrossRef Rosenwein, B.H., Debiès, M.H., Dejois, C.: Histoire de l’émotion: méthodes et approches. Cahiers de civilisation médiévale 49(193), 33–48 (2006)CrossRef
33.
Zurück zum Zitat Martin-Juchat, F.: Le capitalisme affectif: enjeux des pratiques de communication des organisations (2015) Martin-Juchat, F.: Le capitalisme affectif: enjeux des pratiques de communication des organisations (2015)
34.
Zurück zum Zitat Papez, J.W.: A proposed mechanism of emotion. Arch. Neurol. Psychiatry 38(4), 725–743 (1937)CrossRef Papez, J.W.: A proposed mechanism of emotion. Arch. Neurol. Psychiatry 38(4), 725–743 (1937)CrossRef
35.
Zurück zum Zitat Tyng, C.M., Amin, H.U., Saad, M.N., Malik, A.S.: The influences of emotion on learning and memory. Front. Psychol. 8, 1454 (2017)CrossRef Tyng, C.M., Amin, H.U., Saad, M.N., Malik, A.S.: The influences of emotion on learning and memory. Front. Psychol. 8, 1454 (2017)CrossRef
36.
Zurück zum Zitat Csikszentmihalyi, M.: Flow and education. NAMTA J. 22(2), 2–35 (1997) Csikszentmihalyi, M.: Flow and education. NAMTA J. 22(2), 2–35 (1997)
37.
Zurück zum Zitat Kowal, J., Fortier, M.S.: Motivational determinants of flow: contributions from self-determination theory. J. Soc. Psychol. 139(3), 355–368 (1999)CrossRef Kowal, J., Fortier, M.S.: Motivational determinants of flow: contributions from self-determination theory. J. Soc. Psychol. 139(3), 355–368 (1999)CrossRef
38.
Zurück zum Zitat De Sousa, R.: The Rationality of Emotion. MIT Press, Cambridge (1990) De Sousa, R.: The Rationality of Emotion. MIT Press, Cambridge (1990)
39.
Zurück zum Zitat Hatfield, E., Rapson, R.., Le, Y.C.L.: Emotional contagion and empathy. In: The Social Neuroscience of Empathy, p. 19 (2011) Hatfield, E., Rapson, R.., Le, Y.C.L.: Emotional contagion and empathy. In: The Social Neuroscience of Empathy, p. 19 (2011)
40.
Zurück zum Zitat Gallese, V., Keysers, C., Rizzolatti, G.: A unifying view of the basis of social cognition. Trends Cogn. Sci. 8(9), 396–403 (2004)CrossRef Gallese, V., Keysers, C., Rizzolatti, G.: A unifying view of the basis of social cognition. Trends Cogn. Sci. 8(9), 396–403 (2004)CrossRef
41.
Zurück zum Zitat Rizzolatti, G., Craighero, L.: The mirror-neuron system. Annu. Rev. Neurosci. 27, 169–192 (2004)CrossRef Rizzolatti, G., Craighero, L.: The mirror-neuron system. Annu. Rev. Neurosci. 27, 169–192 (2004)CrossRef
42.
Zurück zum Zitat Mondillon, L., Tcherkassof, A.: La communication émotionnelle: quand les expressions faciales s’ en mêlent. Revue électronique de psychologie sociale 4, 25–31 (2009) Mondillon, L., Tcherkassof, A.: La communication émotionnelle: quand les expressions faciales s’ en mêlent. Revue électronique de psychologie sociale 4, 25–31 (2009)
44.
Zurück zum Zitat Krohn, F.B.: A generational approach to using emoticons as nonverbal communication. J. Tech. Writ. Commun. 34(4), 321–328 (2004)CrossRef Krohn, F.B.: A generational approach to using emoticons as nonverbal communication. J. Tech. Writ. Commun. 34(4), 321–328 (2004)CrossRef
45.
Zurück zum Zitat Xu, A., Liu, Z., Guo, Y., Sinha, V., Akkiraju, R.: A new chatbot for customer service on social media. In: Proceedings of the 2017 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp. 3506–3510, May 2017 Xu, A., Liu, Z., Guo, Y., Sinha, V., Akkiraju, R.: A new chatbot for customer service on social media. In: Proceedings of the 2017 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp. 3506–3510, May 2017
46.
Zurück zum Zitat Fraoua, K.E., Leblanc, J.M., David, A.: Use of an emotional chatbot for the analysis of a discussion forum for the improvement of an E-learning platform. In: Zaphiris, P., Ioannou, A. (eds.) HCII 2020. LNCS, vol. 12206, pp. 25–35. Springer, Cham (2020). https://doi.org/10.1007/978-3-030-50506-6_3 Fraoua, K.E., Leblanc, J.M., David, A.: Use of an emotional chatbot for the analysis of a discussion forum for the improvement of an E-learning platform. In: Zaphiris, P., Ioannou, A. (eds.) HCII 2020. LNCS, vol. 12206, pp. 25–35. Springer, Cham (2020). https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-030-50506-6_​3
Metadaten
Titel
How to Asses Empathy During Online Classes
verfasst von
Karim Elia Fraoua
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-77889-7_30

Neuer Inhalt