Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

Integrating Big Data in Introductory Statistics Education - Challenges for Instructors and Students

verfasst von : Jane Lu Hsu, You-Ren Chen

Erschienen in: Innovative Technologies and Learning

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Statistics education aims to equip students with theoretical concepts and analytical skills. In introductory statistics, training is focused on memorization of fundamental theorems and formulae with manual calculation. This study is in the first phase of a more comprehensive project to enhance under-graduate students’ big data literacy in introductory statistics. Challenges for instructors and students are described based on qualitative findings. Four aspects are introduced: (1) software acquaintance; (2) big data applications; (3) understanding differences in statistical inferences between small data and big data; and (4) modification of teaching/learning module. Integrating big data applications into introductory statistics can be beneficial for students in practical training and in capacity building.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Daniel, B.K.: Big data and data science: a critical review of issues for educational research. Br. J. Edu. Technol. 50(1), 101–113 (2019)CrossRef Daniel, B.K.: Big data and data science: a critical review of issues for educational research. Br. J. Edu. Technol. 50(1), 101–113 (2019)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Klašnja-Milićević, A., Ivanović, M., Budimac, Z.: Data science in education: big data and learning analytics. Comput. Appl. Eng. Educ. 25(6), 1066–1078 (2017)CrossRef Klašnja-Milićević, A., Ivanović, M., Budimac, Z.: Data science in education: big data and learning analytics. Comput. Appl. Eng. Educ. 25(6), 1066–1078 (2017)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat François, K., Monteiro, C., Allo, P.: Big-data literacy as a new vocation for statistical literacy. Stat. Educ. Res. J. 19(1), 194–205 (2020) François, K., Monteiro, C., Allo, P.: Big-data literacy as a new vocation for statistical literacy. Stat. Educ. Res. J. 19(1), 194–205 (2020)
5.
Zurück zum Zitat Bargagliotti, A., et al.: Undergraduate learning outcomes for achieving data acumen. J. Stat. Educ. 28(2), 197–211 (2020)CrossRef Bargagliotti, A., et al.: Undergraduate learning outcomes for achieving data acumen. J. Stat. Educ. 28(2), 197–211 (2020)CrossRef
Metadaten
Titel
Integrating Big Data in Introductory Statistics Education - Challenges for Instructors and Students
verfasst von
Jane Lu Hsu
You-Ren Chen
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-63885-6_30