Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Interaction Based Content Recommendation in Online Communities

verfasst von : Surya Nepal, Cécile Paris, Payam Aghaei Pour, Jill Freyne, Sanat Kumar Bista

Erschienen in: User Modeling, Adaptation, and Personalization

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Content recommender systems have become an invaluable tools in online communities where a huge volume of content items are generated for users to consume, making it difficult for users to find interesting content. Many recommender systems leverage articulated social networks or profile information (e.g, user background, interest, etc.) for content recommendation. These recommenders largely ignore the implied networks defined through user interactions. Yet these play an important role in formulating users’ common interests. We propose an interaction based content recommender which leverages implicit user interactions to determine the relationship trust or strength, generating a richer, more informed implied network. An offline analysis on a 5000 person, 12 week dataset from an online community shows that our approach outperforms algorithms which focus on articulated networks that do not consider relationship trust or strength.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Interaction Based Content Recommendation in Online Communities
verfasst von
Surya Nepal
Cécile Paris
Payam Aghaei Pour
Jill Freyne
Sanat Kumar Bista
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-38844-6_2

Neuer Inhalt